lördag 16 juli 2016

Isla Floreana dag 1

Godmorgon familj och vänner

Nu är ni ytterligare en tidzon innan mig då resan till Galàpagos gav ytterligare en timmes differens. Här är klockan 22:00 medan ni har 05:00 dagen därpå.

Min rumskompis Joanna uttryckte det bra för dagen, vi har åkt alla vanliga transportmedel utom tåg idag. Buss, flyg, buss, båt, buss, båt, lastbil.

Väl framme på Puerta Ayora på huvudön Santa Cruz fick vi direkt känna på det magiska med de här öarna. "Där, ett sjölejon, nej kolla hit en marin leguan, kolla på den blåfotade boobien. Wow wow WOWWWW! Djuren är verkligen överallt och dessutom helt orädda.

Väl framme på ön för de första två dagarna, Floreana, myllrade det av marina leguander. Så fräcka alltså! När vi gled in med båten fick vi sällskap av ett sjölejon, som verkade vilja leka. Wow-faktorn är total.

På väg ut hit valde jag platsen på andra våningen i båten. Sjön var rätt hård idag och jag är något mörbultad.

Innan vi kommit till flyplatsen imorse såg jag vad jag tror är min första trefiliga rondell. Varför inte liksom?

Vi körde också förbi Volcan Cotopaxi med sina snöbelagda nästan 5800 meter.

Dagen i procent:
99% Wow!
1% Vulkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar