lördag 23 juli 2016

Quito - sista dagen

Buenos tardes

Nu sitter jag vid gaten i Quito och vet inte ifall jag hinner skriva klart för business har redan börjat boarda.

Imorse åkte jag och Joanna upp till en utsiktsplats via TeleferiQo vilket är en linbana. Det vat 4050 meter över havet och skillnaden med Quitos 2800 m var påtaglig. 10 steg sedan en vilopaus. Att få några dagar att acklimatisera sig gör verkligen skillnad. Det har jag alltså inte hunnit göra.

Lunchen tog åtta av oss från gruppen på en fancy restaurang med klassisk ecuadoriansk mat. Jag var stressad för jag trodde att min flight var 14:05 men den var 16:05 så jag åkte ut tillsammans med Danny från Danmark och Joanna från New York. Danny och jag hade tydligen samma flight MEN vid incheckningen visade det sig att han tagit fel på en dag. Hans flight är först imorgon. Stackarn får åka tillbaka till Quito. Dock är många från gruppen fortfarande där vilket är bra!

Dags att åka hem till mitt kära AIK (missar dock bajenmatchen) och Beypnce såklart.

Ses snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar